ZERO ZABOR URETANen hirugarren edizioa behin betiko aldaketa kultural baten beharra nabarmenduz amaitzen dugu, itsasoa ez dela zabortegi bat barneratuz eta eta hau bizi-iturri bezala onartuz. Bada garaia hondakinen arazoari jatorritik bertatik aurre egiteko eta erabilera bakarreko, bizitza laburreko edo birziklagarriak ez diren objektuak gure bizitzatik ezabatzeko neurri zorrotzak hartzeko. Zero Hondakinaren politikak gero eta premiazkoagoak dira, eta administrazioen, enpresen eta herritarren ahaleginarekin eta inplikazioarekin batera joan behar dute.
Kontsumitzaile informatu eta parte-hartzaileen zeregina oso garrantzitsua da politika jasangarriagoen eta osasuntsuagoen aldeko presioa ahalbidetzeko; horregatik, Zero ZABOR URETAN enpresak agerian uzten du arazo hori, eta herritarrei tresnak ematen dizkie aldaketaren benetako protagonista izan daitezen.
Pandemia inflexio-puntu bat izan da, eta ezin dugu alde batera utzi ingurumen-krisi handiari aurre egiteko; izan ere, 2020an bizi izan zenaren eragile nagusia da. Itsasoko zaborrak, kutsadura, plastikoa, horrelako planeta mugatuan kontsumitzeko eta ekoizteko modu horren zentzugabekeria, itzulerarik gabeko bidera garamatza. Otsoari belarriak ikusi dizkiogu eta horregatik, inoiz baino gehiago, planeta osasuntsuago bat sortzen duten bizi-ohitura jasangarriagoak bultzatu eta sentsibilizatu behar ditugu.
Komunikabide nazionaletan eta lokaletan 40 inpaktu baino gehiago izan dituen hedapen komunikatibo zabalak eta parte hartu duten 10 erakunde baino gehiagoko agente laguntzaileen aurretiko jarrerak agerian uzten dute errealitate nabarmen hori. COVID-19 egoeraren ondorioz muga handiak izan badira ere, jardueretan fisikoki parte hartu izana ere aipagarria izan da: 500 pertsona baino gehiago izan dira itsasontzi-museoa bisitatzera hurbildutakoak eta 120 parte-hartzaile izan dira itsasontziko bilketetan, topaketetan eta proiekzioetan parte hartutakoak.
Azkenik, kanpainan zehar egindako bilketei eta itsas zaborrari dagokienez, harritu ez gaituen arren, nahiko izugarria izan da. www.zerozaboruretan.eus webguneko “emaitzak” atalean ikus daitezkeen datuek hala erakusten dute. Kanpaina Pasaiako gure egoitza-portuan bukatzea, 29 kg botiloi hondarrekin, tristea izan zen, besterik gabe.
Zero Zabor Uretan 2021ek beste urte batez erakutsi du oso gaurkotasuna duen kanpaina dela, eta oso beharrezkoa dela ingurumenaren aldeko ohiturak sendotzeko, herritarrengan eragin handiagoa izan dezaten, betiere gogoraraziz “hondakin onena sortzen ez dena” dela.
Jarrai gaitzazu